2016 in Books

Amióta befejeztem az egyetemet, megállás nélkül olvasok. Reggelente alig várom, hogy felszállhassak a metróra és olvashassak - és ilyenko...

Amióta befejeztem az egyetemet, megállás nélkül olvasok. Reggelente alig várom, hogy felszállhassak a metróra és olvashassak - és ilyenkor még jól is jön, hogy a kettes kábé 3 km/órával halad a stadionoktól, mert több idő jut a könyvemre. :)

Összegyűjtöttem egy pár 2016-ban olvasott könyvet, már csak azért is, hogy lássam, miket szerettem olvasni. Egészen biztos vagyok benne, hogy egy csomó mindent kihagytam, mert eléggé lusta vagyok ahhoz, hogy Goodreadsen vezessem az olvasmányaimat (2017-ben megpróbálom), de azért igyekeztem a legtöbbet összeszedni.

Mindenféle sorrend nélkül:
1. The Versions of Us
2. Harry Potter and the Cursed Child
3. Remembrance
4. A Dangerous Fortune
5. The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society 
6. China Rich Girlfriend
7. The Graveyard Book
8. The Light Between Oceans
9. Labour Day
10. Me Before You
11. Tulip Fever

Előre is bocsánat, de amit angolul olvastam, arról az eredeti címével fogok írni, mert hát na. :)

The Versions of Us (Laura Barnett) volt a tavalyi év legjobb könyve, egészen biztos vagyok benne, hogy többször újra fogom olvasni (angol nyelvű bejegyzés itt) - végigbőgtem az egészet. Hatalmas meglepetés volt a Krumplihéjpite Irodalmi Társaság (Mary Ann Shaffer & Annie Barrows), ami a  második világháború utáni Guersney szigetén játszódik, és az ottani lakosok mesélik el egy írónőnek (először levélben, aztán személyesen), hogy mi történt a háború alatt a szigeten. És hogy miért volt meglepetés? Mert hogy ez egy levélregény, én pedig soha nem tudtam végigolvasni egy levélregényt sem, de ezt konkrétan nem bírtam letenni! Anyukám a "cuki" szóval jellemezte a könyvet, szóval ha valami cukit akartok olvasni, akkor a Krumplihéjpitét tudom ajánlani. Annyira angol és annyira aranyos, hogy csak na. Majdnem kifelejtettem a Light Between Oceans (M.L. Stedman), amit azt hiszem, a Versions Of Us után olvastam (még több sírás 😭). Egy ausztráliai világítótorony őréről és a feleségéről szól, akik egy nap egy kisbabát találnak egy partra vetett csónakban. A filmet csak most februárban láttam, lesz majd a filmről és  a könyvről egy külön bejegyzés, de addig álljon annyi, hogy ez egy csodálatosan megírt és szívszorító történet, mindenképpen olvassátok el (és sírjatok 😁).

Nagyon tetszett még a Graveyard Book Neil Gaimantől, ami egy gyerekeknek szóló horrormese. Izgalmas és nagyon érdekes a történet, Gaiman stílusa is nagyon tetszik, fogok még tőle idén könyvet olvasni, az biztos. Ezt követte a Dangerous Fortune Ken Follettől, ami nem annyira összetett, mint az eddig olvasott történelmi drámák tőle, de így is nagyon nehéz letenni (annyira, hogy több alkalommal is majdnem elfelejtettem leszállni a jó megállónál). Ha még nem olvastatok Ken Folletet, szerintem ez majd segít ráhangolódni a többi könyvére. Tavaly végre befejeztem a China Rich Girlfriendet is (Kevin Kwan). Az első könyv (Crazy Rich Asians) jobban tetszett, és már nagyon várom a harmadikat. Nagyon nehéz összefoglalni, hogy miről szól a történet, mert több szálon (és több kontinensen) történnek a dolgok, a középpontban pedig egy szingapúri család fia és annak barátnője áll. Engem valamiér a Gossip Girlre emlékeztetett az egész, de egy jól megírt és érdekes Gossip Girlre. :)

2016-ban jött ki az új Mediátor könyv, a Remembrance Meg Cabotól, ami azért nem volt annyira jó, mint a Mediátor sorozat többi könyve (vagy csak lehet, hogy öregszem 👵), de nekem így is nagyon-nagyon tetszett. Tavaly ilyenkor olvastam a Me Before You-t (Jojo Moyes), tetszett, viszont a filmet még nem láttam.

2016 talán "legnagyobb" könyve a Harry Potter and the Cursed Child volt, amivel kapcsolatban nagyon vegyes érzéseim vannak: örültem neki, mert Harry Potter, és nem tetszett, mert nem volt Harry Potter. Olyan volt, mintha egy fanfictiont olvastam volna - aranyos, meg cuki, de KOMOLYAN? És: MIÉRT? Értem én, hogy színdarab, élőben lehet, hogy jobb, de akkor is nagyon erőltetett volt benne a bonyodalmat okozó dolog. Nem mondom, hogy borzalmasan rossz volt, mert egynek elment, de nem fogom soha többet elolvasni. Ahogy az egyik barátom mondta: azért kell a gyűjteménybe, no.

A könyv, ami egyértelműen nem tetszett, az a Tulip Fever (Deborah Moggach) volt. A történet szuper lett volna - Amszterdam, érdekházasság, viszony egy festővel - de az össze-vissza történő narrátorváltás egyszerűen felidegesített, így nem tudtam élvezni. Lesz majd belőle film is Alicia Vikanderrel, azt viszont nagyon várom.

Ti miket olvastatok 2016-ban? Hogy tetszett az "új" Harry Potter? 
📚📖📚



I thought it would be fun to have a look at the books I read in 2016 - which, for me, was the year of rediscovering reading. Since finishing university, I've been reading almost every day, mostly during my morning commute. 

I tried to collect all the books I read last year - I'm awfully bad at doing it on Goodreads, although I am trying to do it properly this year -, here they are, in no particular order:

1. The Versions of Us
2. Harry Potter and the Cursed Child
3. Remembrance
4. A Dangerous Fortune
5. The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society 
6. China Rich Girlfriend
7. The Graveyard Book
8. The Light Between Oceans
9. Labour Day
10. Me Before You
11. Tulip Fever

I've already written about The Versions of Us, which is by far my favourite book I've read last year - see my post on it here. 

M.L. Stedman - The Light Between Oceans
There will be a separate post about both book and film very soon. Until then, suffice to say that The Light Between the Oceans was also an emotional rollercoaster. It's a very beautifully written book, check it out if you want to read something wonderfully heart-wrenching.

J.K. Rowling - Harry Potter and the Cursed Child
I have very mixed feelings about the "new" Harry Potter book. Even though I had a huge smile on my face while I was reading it, I kept thinking that it was only a fanfiction written by J. K. Rowling. It was just so far off everything I've known about Harry Potter that I refused to look at it as an extension of the world of Harry Potter. In other words: it was rather disappointing. Disappointingly cute and full of so many plot holes - I don't even know. REALLY? And: WHY? It wasn't super horrible and I'm sure when you see it live it's much better but it's unlikely that I will ever read it again. As one of my friends said: you need it in your collection

Neil Gaiman - The Graveyard Book
If you are looking for a spooky fairy tale / murder mystery, look no further than The Graveyard Book. I really enjoyed it (even though it says it's a children's horror book - how?) and made me want to read more of his books; I'll start with American Gods.

Mary Ann Shaffer & Annie Barrows - The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society 
I loved this book so much. My mum said it was cute and I have to agree: it was cute. Cute and heart warming. It's an epistolary novel, which is not my cup of tea, set on the island of Guernsey just after the Second World War. Be sure to pick it up if you want to read something genuinely nice - I will surely re-read it in the future.


Ken Follet - A Dangerous Fortune
If you are after a truly exciting and well-written book, look no further than Ken Follett’s historical novels. The Pillars of the Earth? Classic. World Without End? HOLY COW. My favourite. The Century Trilogy? Wow. My latest addition to the list is A Dangerous Fortune, a novel set in Victorian times. It had all the Ken Follett elements - a family saga, dark secrets, murder, revenge, love - but I felt it was a bit lighter than some of his other books - not as if murder and bankruptcy were light topics. It was lighter in terms of the involvement it required from the reader: I didn’t lay awake during the night thinking about the characters and the story and eventually get up to finish a chapter or ten… (that’s the World Without End in a nutshell for you).
It’s a very easy and exciting read - so exciting that you almost forget to get off at your stop if you are reading it on a tram. If you are looking for a good book to read and/or something to introduce you to Ken Follett’s style and books, start with A Dangerous Fortune.

Meg Cabot - Remembrance
A new Meg Cabot book, a new addition to the Mediator series - oh my heart. Although it wasn't as good as the original ones (or maybe I just got older? 👵) I really enjoyed the more grown-up version of one of my favourite book series.

Kevin Kwan - China Rich Girlfriend
Sequel to Crazy Rich Asians, which is, well, about crazy rich Asians (a Singaporean family, in the first book at least). It took me ages to finish this one because I always found something else to read, but it was surprisingly easy to get back into after a few weeks (or months). Which, to me, shows how brilliant the story is - hard to explain because of the various plotlines happening on various continents, but so easy to get lost in: you almost forget that you are sitting on a metro and not in your weekend sports car, wearing heritage jewellery and the latest designer clothes from Paris, going to your Granny's for a nice brunch cooked by the best cooks in Singapore.
The series reminds me of Gossip Girl - a well-written and super extravagant Gossip Girl. Can't wait for the third book!

Deborah Moggach - Tulip Fever
The odd-one-out. I don't usually finish books that I don't like, this one is an exception. I would have liked the story if it hadn't been for the most horrible narration. I'm just angry because it had so much potential: set in 17th century Amsterdam, young wife, adultery, tulips... but no. We have to switch between first person and third person narration all the bloody time. I hope the film (with Alicia Vikander) will be better - in fact, I'm sure. No silly narration changes at least...


What did you read in 2016? Any new favourites? Did you like the 'new' Harry Potter book? 
📚📖📚

You Might Also Like

2 megjegyzés

  1. Én is elég sok könyvet olvastam tavaly, bár ehhez azt hiszem, a Goodreads kihívásom adott baromi sok motivációt. (: Itt az adatlapom, ha esetleg érdekel: https://www.goodreads.com/user/show/50350051-alexandra
    Egyébként nekem annyira nem jött be a Cursed Child. Hatalmas HP-rajongó vagyok, és minden könyv végén volt egy érzés, amit leginkább ahhoz tudnék hasonlítani, mint amikor valami véget ér, és kb. nem tudom, hogy mit is kezdjek magammal. Ennél viszont semmi ilyen nem volt. :( Én is leginkább azzal tudnám kifejezni a véleményem, hogy csalódás volt. Nem a legrosszabb mű, amit életemben olvastam, de sokat elmond, hogy mindegyik kötet megvan, ezt pedig csak elolvastam PDF-ben és úgy ennyi is volt a kapcsolatunk. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak azt sajnálom, hogy annyi pénzt kiadtam érte :D De a Legendás lények forgatókönyvét viszont szeretném elolvasni.

      Törlés

Thank you for stopping by!