Mac Lipstick in Craving

Click to enlarge I bought my first MAC lipstick with my first proper salary (I bought my first adult public transportation pass with...


Click to enlarge

I bought my first MAC lipstick with my first proper salary (I bought my first adult public transportation pass with my first salary too, but that’s a different and a much more expensive story) back in October in the shade Craving.

I chose Craving based on pictures I’ve seen (read: frantically googled for two days). I wanted to get a lipstick that I would get a lot of wear out of all-year round and I think I found it with Craving, as it has not left my on the go makeup bag since I bought it.

About the lipstick
Craving belongs the Amplified creme finish lipsticks. On me, it is a lot more plum than pink - I was kind of bummed about it at first but came to love it as it is a very versatile lipstick. I started to dab it over reds and pinks to get the shade I wanted, but my new favourite way to wear it is with a bit of lipbalm over the top to ‘dilute’ the colour. On it’s own it makes my teeth look super white, which is always a bonus.

I need to mention the packaging which is where the higher price is more reflected: it’s sturdy and heavy and seems to wear a lot better than the drugstore counterparts.

Application and longevity
I like to apply it by either patting it on with a finger to get a lighter wash of colour or just go straight in from the bullet. It’s quite opaque in one layer too, but I like to blot it and apply another because Lisa Eldridge said so.

This formula is quite long-wearing, but nothing extraordinary. As it is an Amplified creme finish, it’s very comfortable and not drying - and that is what I like in a lipstick. I find matte and long-wearing formulas to be way too drying on my lips and frankly, I don’t mind reapplying my lipsticks during the day.

Price: 6100 HUF

I’m really happy with my MAC Craving and I already have my eye on another, Brave! 
However, I do think that there are amazing lipsticks available at the drugstore for a lot less money - and that’s where I will continue to look for my lippies to feed my lipstick craving (not as if I needed to or should) and only turn to MAC if I have a specific shade in mind I cannot find anywhere else.


Ahogy már írtam, az első rendes fizetésemből (mert hogy eddig csak rendetlen volt) októberben megvettem magamnak az első MAC rúzsomat - ahogy első felnőtt BKV bérletemet is, amit még mindig nem sikerült kihevernem…

Na de vissza a rúzsokhoz. A vásárlást hosszú tudományos kutatás (= 2 nap guglizás) előzte meg, ugyanis egy olyan árnyalatot akartam venni, amit egész évben kihasználható. Így esett a választásom a Cravingre, amit azóta mindig magamnál hordok és a legtöbbször viselek, szóval eddig úgy tűnik, hogy jól választottam. :)

A rúzsról:
A Craving árnyalat az Amplified finisű rúzsokhoz tartozik. A képeken hiába néz ki sötét rózsaszínnek, rajtam inkább lilás-bordós beütése van. Pont emiatt először nem is annyira tetszett a dolog, de mint ahogy kiderült, nagyon sokoldalú ez az árnyalat - magában is nagyon szép, de ha olyanom van, szeretem keverni pirosakkal és rózsaszínekkel, így mindig azt a színt kapom, amit éppen kigondolok. Illetve mostanában kezdtem el ajakbalzsammal együtt használni (egy réteg rúzs, fölé ajakbalzsam, ujjal eldolgoz), és úgy is nagyon tetszik a végeredmény.

Meg kell említenem még a csomagolást is, mert hogy szerintem itt érződik igazán, hogy egy drágább termékről van szó. Nehezebb és strapabíróbb, mint az olcsóbb árkategóriás rúzsok (és mintha kevésbe karcolódna is? Nem mintha ez nem lenne tökmindegy.)

Tartósság:
Mivel én többféleképpen is szeretem viselni, és ez néha a tartósság rovására megy, meg amúgy sem én vagyok a legjobb alany rúzs-tesztelés szempontjából, így csak annyit tudok mondani a tartósságról, hogy: jó. Már egy rétegben is szépen fed, de én mindig leitatom, majd megy rá a második réteg.
Kényelmes viselet, nem hidratál, de nem is szárít - én pedig pont az ilyen rúzsokat szeretem. A hosszantartó és/vagy matt dolgok amúgy is nagyon szárítanak, engem meg pont nem zavar az, hogy újra kell rúzsoznom magam.

Ár: 6100 ft, kapható a MAC márkaboltokban.

Örülök, hogy megvettem ezt a rúzst, és már ki is néztem a következő árnyalatot (Brave) - de azért továbbra is a drogériás vonalon fogok mozogni (nem mintha szükségem lenne újabb darabokra) és csak akkor nézek a MAC rúzsok felé, ha sehol nem találom a kigondolt árnyalatot.

💄💋

You Might Also Like

0 megjegyzés

Thank you for stopping by!